29 Temmuz 2012 Pazar

Mim: Bana Göre K-pop Enleri

İlk mimimi almış bulunuyorum. Pek bir sevindirik oldum, anlatamam. Mimi yollayan sevgili Alielle 'ye çok teşekkür ediyor ve soruları yanıtlamaya başlıyorum.

1-K-pop'ın en yenetenekli grubu? - MBLAQ


Her K-pop grubu yetenekli tabii ki kendilerine göre; hepsi şarkı söylüyor, hepsi dans ediyor. Bu yüzden biraz da üyelerin bireysel yeteneklerini göz önünde bulundurdum. K-pop'ın en yetenekli grubu MBLAQ diyorum. Bu seçimi yapmamın en büyük nedeni şüphesiz ki lider Seungho! Dürüstçe söylüyorum, hayatımda gördüğüm en yetenekli insan kendisi. Yani yok, bir insanda bu kadar yeteneğin bir araya geldiği daha önce hiç görmemiştim. Tamam insanlar birkaç şeyde başarılı, yetenekli olabilir ama Seungho'yu tanıyana dek bu kadar şey yapan insana rastmamıştım. Neler mi bu yetenekler? Altı yaşından beri mükemmel derecede piyano çalıyor sevgili Yangchopin. Virtüöz diyebileceğimiz derecede, notalara ihtiyaç duymadan, bir dinlediği şarkıyı hemen çalabildiği ve mükemmel derecede çaldığı için hayranları ona Yangchopin adını verdiler. B-boyluk, jimnastik, beatbox yapabiliyor, gitar çalabiliyor, tiyatro konusunda çok yetenekli, pek çok oyunda yer almış, elektronik aletlere büyük ilgisi var ve tamir etme konusunda çok yetenekli. Bir şeyleri paramparça etseniz bile yine eski haline getirebiliyor. Breakdance yapabiliyor, rap yapabiliyor, kart hileleri ve sihirbazlık numaraları yapabiliyor, çok iyi futbol oynuyor, hapkido ve judo biliyor, elektronik eşyaların seslerini taklit edebiliyor, Japoncası oldukça iyi, güzel çizim yapabiliyor, yemek yapabiliyor, örgü örüp, saç kesip, makyaj bile yapabiliyor! Ayrıca okul hayatı boyunca hep okul ve sınıf başkanıymış, bu da onun liderlik yeteneklerini kanıtlıyor. Çok da iyi bir lider gerçekten. Şarkı söyleyip dans da ediyor, daha ne olsun? Diyorum ya, bu soruya MBLAQ cevabını vermemin en büyük nedeni Seungho! Kendisine çok büyük saygı duyuyorum gerçekten. Gelelim diğer üyelere: Seungho hakkında yazdığım bunca şeyden sonra sönük kalacaklar biraz ama olsun. Lee Joon aslında modern dansçı, bale de yapıyor bilmeyenleriniz vardır belki ve MBLAQ'e katılmadan önce de oyunculuk yapıyordu. Özellikle entertainment yani eğlence sektöründe oldukça başarılı. Özellikle komedi türündeki televizyon programlarının bir numaralı elemanlarından. -Seungri'yi de unutmuyor, buradan sevgilerimi gönderiyorum ona- Dans ediyor, şarkı söylüyor daha ne olsun. Thunder çok iyi bir dansçı ve şarkı sözü yapıp bestelemekle de uğraşıyor. Filipinler'de büyüdüğü için oranın dilini konuşabiliyor, İngilizcesi de oldukça iyi. Çıkış yapmadan önce reklam filmlerinde falan oynamış. Yetenekli bir idol bence. Şarkılarda onun söylediği kısımlar gerçekten çok hoş oluyor. Mir ise apayrı sevilesi bir insan ki en sevdiğim MBLAQ üyesidir kendisi. Köyde büyümüş, çiftiçi olarak yetişmiş. Elinden her iş geliyor neredeyse. Traktör bile kullanabiliyor. Çiftçilikle ilgili yapamadığı şey yok gibi ve o şartlar altında yetişmesine rağmen kendisini geliştirmiş. Şu an MBLAQ gibi bir grupta en sevilen üyelerden. Rap konusunda da çok başarılı. Başka biri olsa köyde büyüdüğünü gizler belki ama Mir bunu öyle bir gururla anlatıyor ki, en sevdiğim özelliği bu gerçekten. G.O'nun şarkı söyleyişini dinleyen bir insan başka bir yetenek aramaz bence zira Sistar'dan Hyorin neyse, MBLAQ'den de G.O odur bana göre. Şu sıralar So Ji Sub'un başrolünde oynadığı Ghost dizisinde oynuyor G.O. Yemek yapma konusunda da çok başarılı. Her idol bir şekilde yetenekli ama diğer yeteneklerine de bakarak MBLAQ'i seçtim. Ayrıca bu kadar bilgiye MBLAQ Türkiye sayesinde sahibim. Teşekkür ederim kendilerine.

2-K-pop'ın en kaliteli grubu? - BIG BANG


Bunu şuradaki yazımda da belirtmiştim. Bana göre K-pop'ın en kaliteli grubu şüphesiz Big Bang! Müzik alanında ayrı kaliteli, idol olarak ayrı kaliteli bir grup Big Bang. İnanın buraya ne yazacağımı bile bilmiyorum çünkü Big Bang'i anlatmaya kelimeler yetmez. Benim en sevdiğim erkek grubu 2pm'dir mesela. Sonra da MBLAQ gelir -FT Island ilk göz ağrım, onları ayrı tutuyorum- ama Big Bang'in bendeki yeri bambaşka. Onların bir numara olduğunu kolay kolay kimse inkar edemez diye düşünüyorum. Tanıdığım ilk  K-pop gruplarından biri ve iyi ki çok erken tanımışım. Şarkıları, tarzları, üyeleri... Her şeyleri harika. Bir kez daha söylüyorum: Bana göre K-pop camiasındaki en kaliteli grup Big Bang'dir.

Eğer bu soruyu iki kategoriye ayırabilseydim ve en kaliteli kız ve erkek gruplarını seçiyor olsaydım, seçeceğim en kaliteli kız grubu da 2ne1 olurdu hiç şüphesiz. Bunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Kız grupları arasında en kaliteli grup 2ne1'dır. Hem kız hem de erkek grupları arasında en kaliteli grupları yetiştirdiği için YG'yi bir kez daha tebrik ediyor, teşekkürlerimi sunuyorum.

3-K-pop'ın en içi dışı bir grubu?

 
Bu kategoriye herkes en iyi tanıdığı grubu dahil eder diye düşünüyorum ki en mantıklısı da o bence. 2pm benim en sevdiğim gruptur ve bu yüzden haklarında bir hayranın bilebileceği neredeyse her şeyi biliyorum sanırım. Kliplerini, videolarını, konserlerini, programlarını izliyorum, röportajlarını okuyorum, sürekli takip ediyorum ve bunları yaparken de onları daha yakından tanıyorum. E böyle olunca da bana göre en içi dışı bir K-pop grubu 2pm oluyor doğal olarak. Eğlence sektörü bu; tabii ki bir bizim gördüğümüz tarafı, bir de görmediğimiz tarafı var. Hiç kimse hiçbir şeyi tam olarak bilemez bu yüzden; ama gerçekten 2pm'in yapmacık bulduğum bir anı bile olmadı. Bence çok içten, çok doğallar. Çok fazla sevdiğimden herhalde ama ailemin bir üyesi gibi görüyorum onları artık. MBLAQ ile de çok ilgilendiğim için onlar da çok doğal geliyorlar bana. Diyorum ya; hangi grupla daha çok ilgiliysek en içi dışı bir onlar geliyor bize. Bana göre en içi dışı bir K-pop grubu 2pm.


O zaman ben de bu mimi ben bunu sevdim ve metropol günlüğü bloglarına paslıyorum.

2 yorum:

  1. MBLAQ hakkında birşey bilmezdim ta ki yazını okuyana kadar hele o liderleri maşallah maşallah ne diyeyim başka bilemedim valla. :) Şu sol alt köşede olan çocuğu Ghost'taki siber araştırma ekibindeki çocuğa çok benzettim o heralde. :)
    2pm showu bir kere izlemiştim gerçekten çok eğlenceli ve doğal gözüküyorlardı. :)
    Bigbang'a zaten diyecek lafım yok. :)
    Ellerine sağlık güzel bir liste olmuş. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür derim :)
      Evet, G.O Ghost'ta oynuyor. Oyunculuk yeteneğini eklemeyi unutmuşum bak :D

      Sil