5 Temmuz 2012 Perşembe

Hayallerin Fotoğrafçısı | Yeondoo Jung



 
Hakkında fazla bilgim yok Yeondoo Jung'un. 1969 doğumlu Koreli bir fotoğrafçı kendisi. Seoul National Üniveristesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, heykel bölümünden mezun. Londra Enstitüsünden heykel diploması almış ve Londra Üniversitesi'nde master yapmış. Tanıtım bölümüne yazabileceklerim bu kadar sanırım. Ha bir de harika işler yapıyor kendisi. Bunu da söylemeliyim.

Yeondoo Jung ile nasıl tanıştım hatırlamıyorum. Kendisini bir forumda görmüştüm onu biliyorum sadece. Sanırım yine sanatsever ruhum(!) tutmuştu ve fotoğrafçılara falan bakıyordum. Ara sıra oluyor böyle, oturup bir alandaki herkesi araştırmak istiyorum. Yine öyle bir günde keşfettim sanırım kendisini.  
Çalışmalarını ilk gördüğümde büyülenmiştim resmen. Yahu nasıl büyülenmeyelim? Adam resmen hayalleri gerçektirmiş. Düşünebiliyor musunuz? Çocukların minicik hayal dünyalarını nesnelleştirmiş resmen. Herkesin hayalleri vardır ve herkes kendi hayallerini gerçekleştirmek ister. Günün birinde der hep herkes.. Günün birinde şunu yapacağım, günün birinde bunu yapacağım. Bu fotoğrafları görünce sanki birisi çıkmış, çocukların hayallerini gerçekleştiriyormuş gibi hissettim. O sadece hayal dünyalarını gerçeğe çevirmek istemiş ama kimin aklına gelirdi ki böyle bir şey? Yaptığı şeyin mükemmel olduğunu düşünüyorum. Sanırım daha önce gördüğüm fotoğraflardan hiç bu kadar etkilenmemiştim.
 

Öyle güzel ve anlamlı geldi ki bana bu çalışmaları, sanırım yazacak bir şey bulamamam da bundan kaynaklanıyor. O söylenebileceklerin ötesinde bir şey yapmış. Üzerinde fazla konuşmak anlamsız. Görün istedim sadece. Siz de böyle muhteşem bir şeyden haberdar olun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder