12 Temmuz 2012 Perşembe

Kpop Camiasında Fenomen Olmuş Şarkılar Part II

Merhabalar, şurada yazmış olduğum yazının ikinci parçasıyla karşınızdayım. Önceki yazımda Kpop camiasında fenomen olmuş slow şarkılardan bahsetmiştim. Bu yazımda da hareketli şarkılardan bahsedeceğim. Yalnız bu yazımda önceki yazıdaki gibi kimlerin şarkıları seslendirdiğini ya da danslarını ettiklerini yazmayacağım zira okuyunca siz de göreceksiniz ki Kpop dünyasında neredeyse herkesin -bir programda, bir konserde ya da bir dizide- bir kere söylediği, dans ettiği şarkılar bunlar. Ayrıca bu sefer şarkı sayısı da daha çok olacak. Tek tek uzun uzun kimler söylemiş & dans etmiş yazmamamın diğer bir sebebi de bu. Bu listeyi sadece  kendi görüşüme, sevdiğim şarkılara göre yapmıyorum. Bu listeyi yaklaşık dört yıldır biriktirdiğim Kpop tecrübelerime, izlediğim programlarda, dizilerde, konserlerde kısacası aklınıza gelebilecek her şeyde gördüğüm popülerliklere göre yapıyorum. Kendi görüşlerim yok mu hiç? Tabii ki var. Sonuçta elimde istatislikler yok ve bir makale de değil. Bu yazı hem öznel hem nesnel bu yüzden. E hadi başlayalım o zaman.

Bi Rain - Rainism


İşte Kpop dünyasının en popüler şarkısı karşınızda. Kim ne derse desin, Rain'i sevsin ya da sevmesin bu şarkının Kore müzik dünyasına bomba gibi düştüğünü inkar edemez herhalde. Hem şarkı hem de dans Kore'yi öyle bir salladı ki birincilik tacını en çok Rainism hak ediyor. Idoller arasında da Rainism söyleyip dansını yapmayan kaldı mı bilmiyorum. Rainism'i ben de çok seviyorum. Şarkı ayrı güzel, dansı ayrı güzel. Eğer sadece dinlemiyorsanız, aynı zamanda sahneyi izliyorsanız şarkıdan alacağınız zevk on kat daha da artıyor. Koreografisi, görselliği her şeyi harika. Dansta öyle kısımlar var ki işte diyorsunuz bu kısım bu dansın en güzel kısmı. Ama iki saniye sonra başka bir kısım en güzel kısım oluveriyor kafanızda. Bütün dansta benim de en güzel dediğim bir sürü yer var ama Rain'in bastonla dans ettiği kısım benim için her zaman ayrı olmuştur. Rainism'in koreografisinde en en en çok o kısmı seviyorum. Yine söylüyorum; Rainism birincilik tacını sonuna kadar hak ediyor.

Brown Eyed Girls - Abracadabra


İşteee Kpop dünyasında fenomenlik tacının ikinci sahipleri geliyor. Rainism'den sonra Kpop camiasında fenomen olmuş şarkıların ikincilik koltuğuna oturuyor Abracadabra. Nasıl oturmasın yahu? Kpop ile ilgili olup da Abracabda ile bir yerlerde karşılaşmayan insan var mıdır acaba? Ha derseniz ki yok ben karşılaşmadım, görmedim hiç idollerin Abracadabra'da dans ettiğini; o zaman idollerin katıldığı herhangi bir programı açın, illaki birileri dans ediyordur Abracadabra'da. Bu da mı olmadı? O zaman youtube arama butonuna Jo Kwon yazınız zira kendisi Brown Eyed Girls'ten daha fazla dans etmiştir bu şarkıda. =) Abracabra çok eğlenceli, benim de çok sevdiğim bir şarkı. Zaten bir kez dinleyince bağımlılık yapıyor. Seven, sevmeyen herkes dinliyor.

2ne1 - I'm The Best


İşte Kore'nin en iyi kız grubu, işte fenomen olmuş güzelim şarkıları~~ 2ne1 deyince benim aklıma kalite geliyor. Öyle kaliteli, öyle karizmatik, öyle başarılılar ki 2ne1'ı kelimlerle anlatmak imkansız. YG bu işi çok iyi biliyor. Benim en sevdiğim kız grubu 2ne1 değil mesela. Kendileri üçüncü sıramda yer alıyorlar ama kimse onların bir numara olduğunu inkar edemez. Bu harika grubun harika parçası da Kpop camiasında fenomen olmuş şarkılar arasında.

Big Bang - Haru Haru


Kore müzik dünyasının gördüğü en mükemmel şarkılardan bir tanesi karşınızda. Aslında benim Rain - Rainism, Big Bang - Haru Haru ve Wonder Girls - Nobody için ayrı bir yazı yazma planım vardı. Bilmiyorum, belki ilerde daha ayrıntılı bir yazı kaleme alırım bu üç şarkı için. Benim düşünceme göre bu üç şarkı Kpop dünyasında asla unutulmayacak, çığır açmış ve asla ölmeyecek üç şarkıdır. Hepsi birbirinden özel çünkü. Az önce söylemiştim: YG bu işi biliyor! Big Bang yine benim en sevdiğim erkek grubu listesinde birinci sırada değil ama ilk beşimde yer alıyorlar. Ayrıca Big Bang'in yeri bende çok ayrıdır çünkü tanıdığım ilk gruplardandır kendisi. Bu yüzden hep özel olacaktır benim için. Big Bang Kore'nin bir numaralı erkek grubu hiç şüphesiz! YG'yi tebrik etmek lazım hem kız gruplarında hem de erkek gruplarında birinciliği elinde taşıyor. Haru Haru GD'nin yaptığı en mükemmel şarkılarından biri. Bir diğeri için bkz: Lies ki onu da birazdan yazacağım. Klibi ilk izlediğimde dönüp dönüp baştan izlediğimi hatırlıyorum. Öyle güzeldi, öyle etkilemişti ki beni neredeyse her gün izliyordum. Ara sıra yine açıp izlerim. Haru Haru kalplere taht kurmuş, en güzel şarkılardan.

Big Bang - Lies


Yukarıda Big Bang ile ilgili görüşlerimi paylaştığım için bu yorumum biraz kısa olacak. Lies en sevdiğim Big Bang şarkısıydı eskiden. Sanırım hala öyle. Big Bang'in katıldığı bir programda -sanırım Night After Night- öğrendiğime göre GD aslında bu şarkıyı solo söylemek için yapmış ama sonra grupla söylemelerine karar verilmiş. Sunucu GD'ye bu yüzden ağlamışsın demişti. GD de solo söyleyemediği için çok üzüldüğünü söylemişti. Olsun GD, biz Lies'ı böyle de sevdik. Hem de çok sevdik.

Wonder Girls - Nobody


İşte Kpop dünyasının en unutulmaz şarkılarından biri karşınızda! Wonder Girls'ü Wonder Girls yapan şarkıdır Nobody. WG deyince insanın aklına ilk Nobody gelir. JYP'ye bu şarkı için ne kadar teşekkür etsek azdır. Zaten 2009 MAMA'da Nobody için en iyi Asyalı besteci ödülü aldı kendisi. Klip özellikle 60lar modası konseptiyle mükemmel. Şarkı deseniz zaten harika! Diyorum ya Kpop dünyasının yukarıda belirttiğim unutulmaz üç şarkısından biri Nobody bana göre. Kpop idollerinden en çok gördüğüm şarkılar arasında. Nobody söylememiş idol bulmak çok zor. Klibi de pek bir şeker, JYP'nin olduğu her şey gibi bu da çok eğlenceli, çok güzel. Wonder Girls her zaman Nobody'deki gibi ışıldasın.

DBSK - Mirotic


Mirotic'i unuttuğuma inanamıyorum! Kpop dünyasının en en en önemli şarkılarından biri ve listeyi yaparken eklemeyi unutmuşum. Sağolsun bir arkadaşımız yorum bıraktıp hatırlattı da ben de ekledim. Geç olsun ama güç olmasın.

T-ara - Bo Peep Bo Peep


Bo Peep Bo Peep Bo Peep Bo Peep~~ Söylerken en çok eğlendiğim şarkılardan biri bu. T-ara en sevdiğim ikinci kız grubu olur ve sevmediğim şarkıları yok resmen. Bu şarkı öyle eğlenceliki insanın diline hemen dolanıveriyor. Jay Park bir programa katılmıştı ve bu şarkıyı dinletip sadece şarkının bir kısmında kaç kez Bo Peep denildiğini saymasını istemişlerdi. Yazık yavrum saydı ve yanlış hatırlamıyorsam 28 tane falan demişti. Şarkının tamamında kaç kez söyleniyordur Allah bilir. Kpop camiasının fenomen şarkılarının şirinlerinden biri bu şarkı. Her programda rastlamak mümkün. Bo Peep Bo Peep Bo Peep Bo Peep~~

2pm - Heartbeat


 İşte benim grubum! İşte benim şarkım! 2pm, en sevdiğim erkek grubu, bir tanelerim, canlarım cicilerim. Her şarkılarını ayrı ayrı çok seviyorum ama Heartbeat bir başka. Belki de en çok bu şarkının canlı performansını izlemeyi sevdiğim için ama Heartbeat cidden benim için bambaşka. Başındaki o introsu, "Can You Feel My Heartbeat" cümlesi -ki Nichkhun'um söylüyor- dansları, zombi konseptleri, kıyafetleri ve özellikle hazırlanmış sahne performansları mükemmel ötesi. Kpop camiası da çok sevdi Heartbeat'i ki kendisi idoller arasında da en çok söylenen, en çok dinlenen, en çok dansı yapılan şarkılardan biri oldu. Şarkının başında Taec ve Chansung'un kısımları harika bir şekilde başlıyor. Yine en sonunda genelde Taecyeon -arasıra diğerleri de- kendisini öyle bir yere atıyor ki her izleyişimde bir kez daha seviyorum.

2pm - Again Again



 Again Again de en sevdiğim 2pm şarkılarından biri. Kpop dünyasında fenomen olmuş şarkılardan. Her yerde Again Again dansı yapan bir idol seyretmeniz mümkün neredeyse.

Super Junior - Sorry Sorry


Şori şori şori şori~~ Özellikle dansıyla ve tekrar eden nakaratıyla gönüllerde taht kuran eğlenceli bir şarkı Soryy Sorry. Ben dinlerken oldukça eğleniyorum.

Super Junior - Mr. Simple


Alışılmış Super Junior tarzında bir şarkı daha. Eğlenceli, kıpır kıpır bu şarkı da listemizde yer alıyor. -kral tv vj'i gibi yorum yaptım ahah-

Hyori Lee - U Go Girl


Hyori Lee efsanesi de tabii ki listede. U Go Girl fenomen olmuş kpop şarkılarından biri.

Girls Generation - Gee


Dinlediğim bir avuç SNSD şarkısından biri Gee. Gerçekten insanın ağzına bir dolandığı zaman pir dolanıyor. Kpop idolleri de bu şarkıda dans etmeyi pek seviyorlar. Özellikle erkek grupları kız grubu parodisi yapacaklarsa mutlaka bu şarkıyı da söylerler.

Girls Generation - Genie


Bu şarkının Dream High versiyonunu orjinaline bin kez tercih etsem de yine dinlediğim birkaç SNSD şarkısından biri Genie. Yine parodilerin vazgeçilmez şarkılarından.

Shinee - Ring Ding Dong



Aslında pek emin değilim fenomen mi değil mi ama öyle sanırım. Yine de listede olmayı hak ediyor.

Kara - Mister


Bu şarkı hiç şüphesiz dansı en çok yapılan şarkılardan. Her parodinin içinde, her programda bir Mister görmek mümkün. Idollerin  dansını yaptığını en çok gördüğüm şarkılardan biri Mister.

2am - Even If I Die I Can't Let You Go


 2am'in en güzel şarkılarından biri bu ve listede yer almasından oldukça memnunum. Şarkı hareketli olmadığı için belki de bu yazı dizisinin ilk parçasında olmalıydı ama burada olmasında da bir sakınca görmedim.

Miss A - Bad Girl Good Girl


Ce ce ce vay pii~~ Hemen söylüyorum ki Miss A benim en sevdiğim kız grubudur. Bunda Suzy'nin ve JYP'de olmalarının katkısı tabii ki çok var ama şarkılarını, danslarını, üyelerini her şeyini çok seviyorum Miss A'in. Bir grup düşünün ki çıkış şarkıları fenomen olmuş, danslarını yapmayan, şarkıyı söylemeyen idol kalmamış, Kpop camiasını sallamış da sallamış. Diyorum acaba ben torpil mi geçtim bu kızlara en sevdiğim kız grubu oldukları için? Ama sonra düşünüyorum, bu listeye aldığım çoğu şarkı kadar fenomenler gerçekten. İzlediğim programlarda diğerleri kadar, hatta bazılarından daha çok gördüm ben bu şarkıyı, idollerin yaptıkları dansını, parodilerini. E o zaman torpil falan geçmemişim yani. Bad Girl Good Girl favori Miss A şarkılarımdan ve bu listede yer almasından çok memnunum.

Park Jin Young ( JYP) - Honey


Yeni nesil bilmez bu şarkıyı. Bilenlere de buradan kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum. JYP Father'ın en meşhur şarkılarındandır Honey. Öyle ki fenomen şarkılar listesinin başlarında yer alıyor. Bakmayın, en sona yazdım şimdi ama kapanışı da en iyilerden biriyle yapmak istediğim için sona yazdım. Beni tanıyanlar bilir nasıl bir JYP Nation aşığı olduğumu. JYP Nation severim de JYP sevmez miyim hiç? Şu anda en sevdiğim şarkıları, grupları, idolleri kendisine borçluyum. Bu yüzden JYP'ye en derinden sevgilerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum. Her ne kadar dizilerinde, kliplerinde hep komik roller yapsa da aslında ne kadar ciddi, bilgili, kültürlü ve harika bir insan olduğunu bilenleriniz vardır. Bugün severek dinlediğimiz bir çok şarkının kendisine ait olduğunu da belirtmek isterim. Hangi şarkılar bunlar derseniz; içinde JYP fısıltısı duyduğunuz her şarkı kendisine ait. Bu şarkı için özellikle aşağıya idollerin parodilerinin olduğu bir video da ekledim ki bilmeyenleriniz de Honey'nin ününden, fenomenliğinden haberdar olsunlar diye.


Biliyorum, buradaki şarkıların bazıları diğerlerinden çok daha ünlü, çok daha başarılı ama sonuçta Kpop camiasında fenomen olmuş şarkıların listesi bu ve "çok fenomen olan, az fenomen olan" gibi bir ayrım yaparak yazamazdım. Zaten hangilerinin ne ölçüde ünlü olduğunu yorumlarımda belirttim. Sizin de bilginiz vardır zaten bu konuda. Böyle tespitler yapmayı, böyle yazılar yazmayı seviyorum. Başka yazılarda görüşmek dileğiyle o halde...

3 yorum:

  1. Çok önemli bi şarkı olan Miroticte olsaymış keşke :D Ama tercihlerin genelde çok hoş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mirotic'i unutmuşum resmen! Çok teşekkürler hatırlattığın için, onu da ekledim. :)

      Sil
  2. çoğunu biliyordum ama yeni öğrendiklerim oldu, teşekkürler! ^.^

    YanıtlaSil